Sylwetka to podstawa
Kategorie: Wszystkie | odżywki | suplementy | zdrowie
RSS
niedziela, 13 lipca 2014

Wielofunkcyjność związków węglowodanowych w procesie działania organizmu człowieka oraz istotne znaczenie tych funkcji dla zdrowia stymuluje nas do poszukiwania jak najlepszych źródeł pełnowartościowych węglowodanów. Nie  dostarczając organizmowi  wystarczającej ilości cukrów prostych i złożonych narażamy go na szereg dysfunkcji, jak na przykład niedobór materiału energetycznego i zapasów tego materiału, co skutkuje osłabieniem i apatią.

Kolejny problem związany ze spożywaniem niedostatecznej ilości węglowodanów, to kłopoty z krzepnięciem krwi, za które odpowiada heparyna. Węglowodany ponadto wchodzą w skład DNA i RNA, są modyfikacją pewnych białek, pełnią także funkcję transportową (u ludzi  konkretnie – glukoza). Niektóre węglowodany złożone należą do nieprzyswajalnych przez organizm człowieka, jednak tak jak np. błonnik, mają bardzo korzystny wpływ na pracę układu pokarmowego.

Najkorzystniej jest więc spożywać takie produkty, które obok innych węglowodanów zawierają też błonnik. W naszym kraju, w związku z takimi a nie innymi uwarunkowaniami klimatycznymi bardzo popularnym produktem żywnościowym były różnego rodzaju kasze. Wytwarzane były one ze zbóż uprawianych w gospodarstwach przydomowych i przetwarzanych w niewielkich młynach. W tradycyjnym jadłospisie polskim  wszechobecne były dania z kasz jęczmiennych ( od drobnej kaszki „krakowskiej” po gruby „pęcak”), tatarczanej (zwanej też „gryczaną”) o różnym stopniu palenia, kaszy manny, produkowanej z pszenicy oraz kaszy jaglanej, która robiona była z prosa. Wszystkie te kasze były produktami nisko przetworzonymi, zawierającymi pełnowartościowe węglowodany, bogatymi w błonnik i mikroelementy. Ich wartość odżywcza mogłaby być porównywalna z tą, jaką posiadają odżywki węglowodanowe, natomiast sposób spożywania diametralnie różny.

Dania z kasz powinny być jedzone powoli, nieśpiesznie i nie doraźnie. Uosabiają dania serwowane na tradycyjnym, rodzinnym obiedzie, spożywane bez pośpiechu i raczej w dużej obfitości. Powrót na nasze stoły wszelakich nisko przetworzonych kasz skutkowałby obecnością na nich zdrowszych dań i przyjaznej układowi pokarmowemu diety.

12:25, bajda.marek
Link Dodaj komentarz »

Przy treningu często największą przeszkodą staje się zbyt mała ilość energii, by zrealizować cały plan, jaki ustaliliśmy sobie na dany dzień. Ratunkiem w takim wypadku może okazać się suplement w formie chromu.

Chrom jest znanym mineralnym składnikiem organizmu, potrzebnym do metabolizmu glukozy. Przyjmować go w postaci suplementu powinny tylko osoby, które dużo trenują, a przy tym jedzą mało nieprzetworzonej żywności, to znaczy owoców, warzyw, kasz i ciemnego chleba. Chrom reguluje poziom cukru we krwi, co wpływa na możliwości energetyczne organizmu. Przez niektórych jest uważany za suplement pomagający w utracie wagi, badania jednak nie dowiodły takich efektów jego przyjmowania.

Przy stosowaniu chromu powinniśmy być niezwykle ostrożni. Bezpieczna dawka to 0,2 mg dziennie. Jeśli będziemy przyjmować go za dużo, z czasem możemy zwiększyć u siebie ryzyko powstania nowotworu. Bardzo ważne jest więc rozsądne jego dawkowanie. Nadmiar może również zaburzyć działanie insuliny, co może spowodować poważne powikłania.

12:23, bajda.marek
Link Dodaj komentarz »

Wiele osób, które postanowiły zmienić na lepsze swoje ciała dzięki utracie zbędnego tłuszczu oraz rozbudowie masy mięśniowej, nie wie, jakie suplementy będą dla nich odpowiednie. Potrzebna jest odżywka, która poradzi sobie równocześnie z tymi dwoma zadaniami. Zadaniu temu podoła stężony kwas linolowy, czyli w skrócie CLA.

Stężony kwas linolowy znany jest jako jeden z najlepszych środków pomagających pozbyć się niechcianego tłuszczu z brzucha. Oczywiście należy nim wspomagać ćwiczenia, bez których nie osiągniemy efektu, ale osiąga on bardzo dobre wyniki przy redukcji tkanki tłuszczowej. Nie spowoduje on znacznego spadku ogólnej wagi ciała, ponieważ jednocześnie przyczynia się do budowy masy mięśniowej. Dzieje się tak, ponieważ CLA zwiększa metabolizm organizmu.

Stosowanie stężonego kwasu linolowego powinno się ograniczać do 3 gramów dziennie, najlepiej przyjmować go w wygodnych do spożywania kapsułkach. Jeśli jednak przyjmuje go osoba o wrażliwym żołądku, może niestety powodować niestrawności lub biegunki.

Tanie i skuteczne CLA http://suple-activlab.pl/product/activlab-cla-green-tea/ - wypróbowane :-)

12:21, bajda.marek
Link Dodaj komentarz »